Zapisy na seminarium "Prawne aspekty digitalizacji: weryfikacja statusu prawnego muzealiów, udostępnianie i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego"

Grudzień 2016
P W Ś C P S N
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Narodowy Instytut Muzealnictwa zaprasza do zapisów na seminarium prawne pt. "Prawne aspekty digitalizacji: weryfikacja statusu prawnego muzealiów, udostępnianie i ponowne wykorzystywanie informacji sektora publicznego".

Seminarium odbędzie się w dniach 8-9.12.2016 r. w Centrum Bankowo-Finansowym „Nowy Świat”, ul. Nowy Świat 6/12 w Warszawie, w godz. 9:30 do ok. 16:00 każdego dnia.

Celem seminarium jest przybliżenie szerszemu gronu odbiorców treści przedstawionych przez powołaną przy NIMOZ grupę ekspertów ds. prawnych, które zostały spisane w broszurze „Prawne aspekty digitalizacji i udostępniania zbiorów muzealnych przez internet”, jak również szczególnie istotnych w roku bieżącym przepisów wprowadzonych w życie ustawą o ponownym wykorzystywaniu (re-use) informacji sektora publicznego.

Spotkanie będzie podzielone na część teoretyczną (podczas której prawnicy przybliżą podstawy prawne) oraz na część prezentującą case studies z wybranych muzeów – przykłady rozwiązywania różnych problemów prawnych w muzeach, takich jak np. weryfikacja statusu prawnego muzealiów czy udostępniania ich odwzorowań innym podmiotom do ponownego wykorzystywania.

8 grudnia (wprowadzenie dr Zofia Zawadzka):

  • Podstawy prawne digitalizacji i udostępniania zbiorów muzealnych przez internet
  • Dozwolony użytek w działalności muzealnej, w tym sprawozdawczości prasowej
  • Weryfikacja statusu prawnego muzealiów
  • Udostępnianie odwzorowań w internecie - utwory, do których prawa majątkowe wygasły
  • Udostępnianie odwzorowań w internecie – utwory podlegające ochronie prawnoautorskiej
  • Licencjonowanie odwzorowań i metadanych muzealiów – licencje CC

9 grudnia (wprowadzenie dr Alek Tarkowski):

  • Czym jest informacja sektora publicznego
  • Czym jest ponowne wykorzystywanie ISP
  • Muzea wśród podmiotów zobowiązanych
  • Zasady udostępniania ISP
  • Pobieranie opłat za udostępnianie ISP
  • Podstawy odmowy udostępnienia ISP
  • Podstawy ograniczenia zakresu ponownego wykorzystywania ISP

Seminarium to przygotowane jest głównie z myślą o pracownikach muzeów, ale zapraszamy do zapisu również pracowników pozostałych instytucji kultury.

Liczba miejsc – ok. 70 osób. Zgłoszenia przyjmowane będą do 2 grudnia 2016 r. włącznie lub do wyczerpania miejsc. Udział w seminarium jest bezpłatny.

Wszystkich zainteresowanych zapraszamy do wypełnienia załączonego poniżej formularza zgłoszeniowego. Formularz ten, opatrzony podpisem i pieczęcią osoby kierującej uczestnika na szkolenie, a następnie zeskanowany, prosimy przesłać do Roberta Pasiecznego na adres rpasieczny@nimoz.pl. Podstawą do wpisania na listę uczestników jest nadesłanie formularza.

Wszelkich dodatkowych informacji udzielają:

Monika Jędralska (program)
mjedralska@nimoz.pl
tel.: 22 25 69 627

Robert Pasieczny (zapisy)
rpasieczny@nimoz.pl
tel.: 22 25 69 633
fax: 22 25 69 68

  1. 1. Formularz zgłoszeniowy seminarium prawne 2016 (1,17 MB) pobierz
Wersja do druku